Deklaracja dostępności
Urząd Miasta i Gminy w Serocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Serocku.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- niezgodność z wytyczną WCAG 1.1.1 Treść nietekstowa (poziom A)- brak warstwy tekstowej pliku,
- niezgodność z wytyczną WCAG 2.4.2 Tytuł strony (poziom A)- podstrony, których nazwy powtarzają się,
- niezgodność z wytyczną WCAG 1.3.1 Informacje i relacje (poziom A)- podstrony nie posiadają treści,
- niezgodność z wytyczną WCAG 1.3.1 Informacje i relacje (poziom A)- treści zawierają tabele bez komórek nagłówka (treść obiektów "akapit").
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
- pliki PDF będą sukcesywnie poprawiane,
- nazwy podstron będą sukcesywnie poprawiane,
- puste podstrony będą uzupełniane i/lub uzupełniane,
- tabele zostaną poprawnie sformatowane.
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Bilińska - mejlowo a.bilinska@serock.pl lub telefonicznie +48 22 782 88 84.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- Anna Bilińska,
- Dane teleadresowe: Urząd Miasta i Gminy w Serocku, ul. Rynek 21, 05-140 Serock, tel.: +48 22 782 88 84
- Adres e-mail: a.bilinska@serock.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Przy budynku ratusza znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Główne wejście dla osób niepełnosprawnych znajduje się od strony rynku.
Przed wejściem głównym znaduje się podjazd dla wózków inwalidzkich.
W strefie wejściowej do budynku zastosowane zostały drzwi, które ułatwiają osobom ze szczególnymi potrzebami wejście do budynku.
W obiekcie na posadzce wyznaczone są trasy prowadzące osoby niewidzące i słabowidzące. Trasa prowadzi do punktu informacyjnego, punktu poboru biletów, tablicy z planem tyflograficznym, pokoju z możliwością obsługi interesantów z niepełnosprawnościami, toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych oraz windy.
Na parterze znajdują się stanowiska obsługi klienta oraz wydzielony pokój służacy do obsługi również osób niepełnosprawych.
W obszarze parteru znajduje się winda i toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku na parterze stanowiska obsługi klienta wyposażone są w pętlę indukcyjną ułatwiającą porozumiewanie się z osobami z aparatami słuchowymi.
Znajdujący się w obiekcie wydzielony pokój wyposażony jest w pętle indukcyjną, system wideotłumacza języka migowego, oraz w terminal brajlowski.