Miasto i Gmina Serock
Zamawiający
|
Ogłoszenie nr 500000443-N-2018
z dnia 02-01-2018 r.
Miasto i Gmina Serock: Budowa kanalizacji sanitarnej Serock ul. Zdrojowa
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 610861-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto i Gmina Serock, Krajowy numer identyfikacyjny 1557011900000,
ul. Rynek
21,
05-140
Serock, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
227 828 805, e-mail
inwestycje@serock.pl, faks
227 827 499.
Adres strony internetowej (url): www.serock.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa kanalizacji sanitarnej Serock ul. Zdrojowa
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
PRI.271.2.39.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
3.1 Przedmiotem zamówienia jest budowa kanału
sanitarnego wraz z przyłączem kanalizacyjnym dla potrzeb odprowadzania
ścieków z budynku zlokalizowanego na terenie działki nr ewid. 12 obr. 07
w Serocku zgodnie z dokumentacją projektową autorstwa firmy PROJACK
Jacek Woźnicki, ul. 11-go Listopada 6/18, 05 – 140 Serock. 3.2
Szczegółowo przedmiot zamówienia obejmuje: a) budowę kanału sanitarnego
Dz 200mm PVC o długości Lłącz.= 75,5m, w tym budowę uzbrojenia kanału w
postaci studni rewizyjnych Ø1200mm i budowę przepadu w istniejącej
studni, b) budowę przyłącza Dz 160mm z rur PVC i Dz 150mm z rur
żeliwnych o długości Lłącz.= 3,9m do działki nr ewid. 12 obr. 07 w
Serocku wraz ze studnią inspekcyjną PCV Dz 425mm z kinetą z PCV, płytą
odciążającą i włazem żeliwnym, c) odtworzenie nawierzchni bitumicznej
jezdni ul. Zdrojowej w miejscu prowadzenia prac, na szerokości wykopu,
3.3 Charakterystyka terenu, na którym będzie realizowane zadanie. 3.3.1
Sieć kanalizacji sanitarnej projektuje się w drodze publicznej kategorii
gminnej ul. Zdrojowej w Serocku o nawierzchnię bitumicznej, z
jednostronnym chodnikiem i opaską brukową. W bezpośrednim sąsiedztwie
projektowanej inwestycji znajdują się budynki mieszkalne jednorodzinne
oraz działki przewidziane do zabudowy. W pasie drogowym ulicy znajduje
się następujące uzbrojenie: linia kablowa energetyczna oświetlenia
ulicznego, napowietrzna linia teletechniczna, kanalizacja deszczowa.
3.3.2 Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zidentyfikować
istniejące uzbrojenie terenu i odpowiednio je zabezpieczyć. 3.3.3 Prace w
rejonie istniejącej infrastruktury prowadzić pod ścisłym nadzorem
gestorów sieci. Koszt nadzoru ponosi Wykonawca. 3.4 Warunki gwarancji
jakości i rękojmi za wady. 3.4.1 Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia
gwarancji na cały zakres zamówienia. 3.4.2 Wykonawca udzieli
Zamawiającemu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia i wbudowane
materiały oraz zamontowane urządzenia przez wskazany przez siebie okres,
stanowiący kryterium oceny ofert. Okres gwarancji liczony będzie od
dnia dokonania odbioru końcowego. 3.4.3 Okres udzielonej przez Wykonawcę
rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia będzie równy okresowi
udzielonej przez Wykonawcę gwarancji na cały przedmiot zamówienia. 3.4.4
W okresie rękojmi i gwarancji koszty związane z wszelkimi naprawami
oraz usuwaniem usterek ponosić będzie Wykonawca. 3.4.5 Wykonawca
zobowiązany będzie, na wezwanie Zamawiającego w okresie gwarancyjnym, do
realizacji corocznych przeglądów gwarancyjnych zapewniających
bezusterkową eksploatację urządzeń. 3.5 Rozwiązania równoważne. 3.5.1
Użyte w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia nazwy materiałów i
urządzeń lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów służą określeniu
pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów
techniczno - użytkowych założonych w dokumentacji technicznej dla danego
typu rozwiązań, nie są obowiązujące i należy je traktować, jako
propozycje projektanta. Nie są one w żaden sposób wiążące przyszłego
wykonawcę do ich stosowania. 3.5.2 Wykonawca może zastosować materiały i
urządzenia równoważne o parametrach techniczno – użytkowych
odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń
zaproponowanych w dokumentacji projektowej. 3.5.3 Wykonawca ma obowiązek
posiadać w stosunku do materiałów i urządzeń równoważnych dokumenty
potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty,
certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości) oraz dokumentację
techniczno - ruchową. 3.5.4 Dopuszcza się zamienne rozwiązania (w
oparciu o produkty innych producentów) pod warunkiem: spełnienia tych
samych właściwości technicznych, przedstawienia zamiennych rozwiązań na
piśmie (dane techniczne, atesty, dopuszczenia do stosowania). 3.6
Wykonanie przedmiotu zamówienia. 3.6.1 Kanał sanitarny projektuje się z
rur PVC klasy „S” o ściankach litych SN 8 kPa (SDR 34). Uzbrojenie na
kanałach to: studzienki kanalizacyjne rewizyjno-połączeniowe z kręgów
betonowych o średnicy DN 1,20m. 3.6.2 Kanał w ulicy przewiduje się do
wykonania w wykopie otwartym, wąsko przestrzennym, szalowanych. 3.6.3 W
celu prowadzenia wszelkich prac w drodze publicznej ul. Zdrojowej
Wykonawca zobowiązany jest opracować projekt czasowej organizacji ruchu
oraz uzyskać od zarządcy drogi zezwolenie na prowadzenie robót w pasie
drogowym. Koszty związane z uzyskaniem od zarządcy drogi zezwolenie na
prowadzenie robót w pasie drogowym ponosi Wykonawca. 3.6.4 W związku z
koniecznością prowadzenia prac na terenie nieruchomości prywatnej
Wykonawca zobowiązany będzie przeprowadzić inwentaryzację
zagospodarowania nieruchomości w rejonie planowanych prac, służącą do
oceny wielkości ewentualnych zniszczeń powstałych w wyniku prowadzonych
robót budowlanych i ewentualnego wyeliminowania bezpodstawnych roszczeń
osób trzecich w związku z koniecznością przywrócenia terenu do stanu
pierwotnego. 3.6.5 Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną
dokumentacją, z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, przepisami BHP,
ppoż. 3.6.6 Przed rozpoczęciem robót wykonawca przedłoży atesty i
świadectwa na podstawowe materiały przewidziane do wbudowania i uzyska
akceptacje Zamawiającego (Inspektora nadzoru) na ich wbudowanie. 3.6.7
Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów
gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i
jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w
projekcie. 3.6.8 Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych
materiałów dokumenty potwierdzające pozwolenie na
zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne,
świadectwa jakości). 3.6.9 Zabrania się stosowania materiałów
nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących Norm oraz o innych
parametrach niż określone w projekcie. 3.6.10 Wykonawca po zakończeniu
robót zwróci Zamawiającemu otrzymaną oryginalną dokumentację projektową
oraz przygotuje i złoży w formie papierowej trwale spiętej operat
kolaudacyjny, w skład którego wchodzić będą: a) dziennik budowy, b)
oświadczenie kierownika budowy przewidziane w ustawie Prawo budowlane
(art. 57 ust. 1 pkt 2 lit. a i b.), c) dokumentację powykonawczą z
ewentualnym naniesieniem wprowadzonych zmian i kwalifikacją przez
projektanta jako zmiana istotna/nieistotna, d) geodezyjną inwentaryzację
powykonawczą – również na nośniku CD, e) zestawienie ilości wykonanych
robót, wraz z wykazem obiektów przyłączonych do nowobudowanej sieci, f)
protokoły odbioru robót, w tym: protokoły odbioru wybudowanej sieci
kanalizacji sanitarnej oraz przyłącza kanalizacyjnego podpisane przez
przedstawicieli MPWiK w m. st. Warszawie, sporządzone po uprzednim
przekazaniu przez Wykonawcę do MPWiK kompletnej dokumentacji
powykonawczej opracowanej zgodnie z wytycznymi MPWiK w m. st. Warszawie,
protokoły odbioru robót prowadzonych w rejonie istniejącej
infrastruktury podpisane przez osoby reprezentujące gestorów tych sieci,
protokół z badań zagęszczenia gruntu, protokół odbioru pasa
drogowego zajętego w celu prowadzenia robót, g) monitoring TV
wybudowanej sieci i przyłącza kanalizacyjnego, h) oświadczenie
właścicieli nieruchomości, na których prowadzono roboty, lub które
zajęto w celu zorganizowania zaplecza budowy czy składowania materiałów,
o braku wniesienia sprzeciwu do sposobu przywrócenia terenu do stanu
pierwotnego, i) atesty, certyfikaty CE lub deklaracje zgodności na
wbudowane materiały i zamontowane urządzenia ruchome i nieruchome. j)
dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich
zamontowanych urządzeń, k) komplet dokumentacji powykonawczej
przekazanej przez Wykonawcę do MPWiK w m. st. Warszawie opracowanej
zgodnie z wytycznymi MPWiK w m. st. Warszawie. l) inne dokumenty
zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się
do jego realizacji. 3.6.11 Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo
na placu budowy materiały - do czasu ich wbudowania, przed zniszczeniem,
uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz
udostępni do kontroli przez Inspektora Nadzoru. 3.6.12 Wykonawca, jako
wytwórca odpadów, jest odpowiedzialny za odzysk lub unieszkodliwienie
wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizacji robót stanowiących
przedmiot zamówienia oraz do wskazania miejsca i procesu zastosowanego
odzysku lub unieszkodliwienia tych odpadów. 3.6.13 Wykonawca może
powierzyć wykonywanie części robót budowlanych podwykonawcom, z
uwzględnieniem postanowień zawartych we wzorze umowy o roboty budowlane.
3.7 Dodatkowe obowiązki wykonawcy: 3.7.1 Wykonawca ma obowiązek
przybycia do siedziby Zamawiającego lub teren robót na każde wezwanie
Zamawiającego. 3.7.2 Podczas prowadzenia robót Wykonawca obowiązany jest
zapewnić bezpieczeństwo mieszkańcom terenu objętego niniejszą
inwestycją – dogodne przejście i przejazd (należy uzgadniać z
mieszkańcami brak czasowego przejazdu ulicą, w której prowadzone będą
roboty). Z uwagi na zakres prac należy je tak zorganizować aby
zminimalizować utrudnienia wynikające z tego tytułu dla mieszkańców.
3.7.3 Wykonawca powierzy kierowanie robotami kierownikowi budowy,
posiadającemu odpowiednie uprawnienia budowlane w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych. 3.7.4
Wykonawca zapewni obsługę geodezyjną i wykonana powykonawczą
inwentaryzację geodezyjną. 3.7.5 Wykonawca wykona projekt organizacji
ruchu na czas budowy uwzględniający wszystkie etapy robót prowadzonych w
drodze gminnej. 3.7.6 Wykonawca będzie prowadził roboty pod nadzorem
MPWiK oraz uzgodni z MPWiK włączenie budowanego kanału do istniejącego
kanału w ul. Retmańskiej. 3.7.7 Wykonawca będzie wykonywał roboty i
czynności wynikające z projektu, zapewni nadzór specjalistyczny budowy w
pasie drogowym oraz przy kolizjach z kablami telekomunikacyjnymi,
kablami energetycznymi i innym uzbrojeniem. 3.7.8 Wykonawca przywróci
pas drogowy drogi gminnej i inne tereny, na których prowadzono prace do
stanu pierwotnego i wykona badania zagęszczenia gruntu po robotach
budowlanych. 3.7.9 Jako zasadę przyjmuje się wymóg, iż w ofercie należy
przyjąć stosowanie materiałów i urządzeń spełniających normy i parametry
techniczne wyspecyfikowane w dokumentacji projektowej oraz w
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowanych, nie
gorsze w zakresie parametrów technicznych i jakościowych od urządzeń
wskazanych w tej dokumentacji technicznej. 3.7.10 Wykonawca będzie
współpracował z Zamawiającym w zakresie opracowywania dokumentów
niezbędnych do przekazania (zawarcia umowy użyczenia i podpisania
protokołu zdawczo-odbiorczego) MPWiK w m. st. Warszawie wybudowanej w
ramach przedmiotowego zadania infrastruktury. 3.7.11 Wykonawca wykona
wszystkie czynności związane z niezbędną konserwacją i utrzymaniem
sieci, będących przedmiotem zamówienia do czasu ich przekazania w
eksploatację MPWiK w m. st. Warszawie (sporządzenia umowy użyczenia i
protokołu zdawczo-odbiorczego). Zamawiający zobowiązuje się wystąpić do
MPWiK w m. st. Warszawie z wnioskiem o zawarcie umowy użyczenia
niezwłocznie po dokonaniu odbioru końcowego robót. 3.7.12 Po stronie
wykonawcy leży wykonanie i poniesienie kosztów - uwzględnić należy w
kosztach ogólnych budowy: a) poniesienia kosztów odszkodowań za szkody
wyrządzone podczas prowadzenia robót budowlanych, b) zasilania
energetycznego na placu budowy oraz wszelkich innych kosztów związanych z
wykonaniem przedmiotu umowy, c) zorganizowania zaplecza
sanitarno-higienicznego na placu budowy, d) opracowania projektu
tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w pasach
drogowych, e) opłat za zajęcie pasa drogowego drogi gminnej [stawki
opłat za zajęcie pasa drogowego określa uchwała nr 147/XVI/2011 Rady
Miejskiej w Serocku z dnia 30.11.2011 r. (Dz. U. Woj. Maz. Nr 232/2011,
poz. 7580 z dnia 15.12.2011 r.) zmieniona uchwałą nr 234/XXV/2012 z dnia
31.07.2012 r.]. f) wykonania monitoringu TV wybudowanego kanału i
przyłącza kanalizacyjnego, g) przeprowadzenia badań zagęszczenia gruntu.
3.8 Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia. 3.8.1
Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną ryczałtową za wykonanie przedmiotu
zamówienia, wynikającą swoim zakresem z niniejszej specyfikacji
istotnych warunków zamówienia, dokumentacji projektowej i specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót (dalej STWiOR). Jakikolwiek błąd w
obliczeniu ceny nie ma znaczenia na poprawność oceny oferty. 3.8.2 Z
uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia podstawą wyceny oferty jest
dokumentacja projektowa. Jeżeli wystąpią różnice pomiędzy projektami, a
przedmiarami robót (które stanowią dokumenty pomocnicze dla wykonawcy),
do wyceny należy przyjąć wielkości zawarte w projektach. 3.8.3 Ceną
oferty jest kwota wynagrodzenia ryczałtowego zaoferowana przez Wykonawcę
w formularzu oferty. Do oferty nie należy załączać kosztorysu
ofertowego. Zamawiający wymaga kosztorysu ofertowego od Wykonawcy,
którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu na
etapie przed podpisaniem umowy. Wartość kosztorysu ofertowego będzie
zgodna z wartością wskazaną w ofercie Wykonawcy. 3.8.4 Zapłata
wynagrodzenia za wykonanie robót nastąpi na podstawie faktury
sporządzonej w oparciu o protokół odbioru końcowego w terminie 30 dni od
daty otrzymania faktury. 3.8.5 Warunkiem zapłaty należności dla
Wykonawcy za wykonane roboty będzie otrzymanie przez Zamawiającego
pokwitowanych przez podwykonawców potwierdzeń otrzymania zapłaty zgodnie
z zawartymi z nimi umowami. Jeżeli pojawią się uzasadnione roszczenia
podwykonawcy, to Zamawiający dokona zapłaty dla podwykonawcy i
pomniejszy należne wynagrodzenie dla wykonawcy o kwotę zapłaconą
podwykonawcy. Szczegółowe postanowienia dotyczące regulacji obejmujących
podwykonawstwo zawarte są we wzorze umowy. 3.9 Wymagania dotyczące
zatrudnienia osób. 3.9.1 Zamawiający działając na podstawie art. 29 ust.
3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez
Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z
realizacją przedmiotu zamówienia, których realizacja polega na
wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26
czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 ze zm.).
3.9.2 Zamawiający określa wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z
montażem sieci kanalizacji sanitarnej. 3.9.3 W trakcie realizacji
zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności
kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub
podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób
realizujących przedmiot zamówienia. Zamawiający uprawniony jest w
szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie
potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania
wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania
ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania
świadczenia. 3.9.4 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie
Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca w celu
potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób realizujących przedmiot
zamówienia, przedłoży Zamawiającemu, oświadczenie własne lub
podwykonawcy o zatrudnieniu osób realizujących przedmiot zamówienia na
podstawie umowy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności:
dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia
oświadczenia, wskazanie, że osoby wykonujące pracę związaną z realizacją
zamówienia są zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem
liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis
osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub
Podwykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawcy
przedstawienia zanonimizowanych kopii umów o pracę (zawierających imię i
pierwszą literę nazwiska pracownika, okres obowiązywania umowy o pracę,
stanowisko pracy wraz z ukryciem pozostałych informacji odnoszących się
do pracownika). 3.9.5 Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub
Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób
realizujących przedmiot zamówienia, Zamawiający przewiduje sankcję w
postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości
określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez
Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu
potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu
zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako
niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na
podstawie umowy o pracę osób. 3.9.6 W przypadku uzasadnionych
wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub
Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli
przez Państwową Inspekcję Pracy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 45232440-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE
NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O
CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru
trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z
przepisami.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych
|